I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, November 21, 2011

Assalamualaikum and hello to my dear readers, hihi apa khabar semua?
 Sihat tak? Harap-harap semua sihat lah kan. InsyaAllah, Amin.
Okay rasanya dah lama jugak saya tak update blog kan? Hehe sorry bukan malas or terlalu busy just tak tahu nak kongsi apa dengan korang.
Oh ya now musim cuti sekolah kan? Kay saya nak bagi ucapan ni untuk korang yang sedang bercuti-cuti ni hihi.


      Happy Holidays Uolls! K musim cuti ni jangan buat perkara yang pelik-pelik and tak berfaedah tau. 
      Kalau boleh pada musim cuti ni lah, kita gunakan untuk tolong parents kita, study pelajaran yang kita                                 
      dah belajar sepanjang tahun ni supaya kita tak lupa lah kan dengan apa yang kita dah belajar.
      Then, banyakkan masa kita macam bersukan untuk kesihatan kita. Maklum lah sekarang kan musim hujan 
      so nak elakkan daripada demam ke atau apa-apa penyakit kita kenalah sentiasa utamakan kesihatan diri.
     Heheh and last one, jaga keselamatan tau. Jangan buat perkara yang membahayakan diri anda.


Hehe so how? Panjang sangat ke ucapan tu? Heheh. Actually, perkara-perkara yang saya tulis dekat atas ini bukannya perkara yang patut kita amalkan semasa musim cuti je, tapi penting untuk kita lakukan dalam kehidupan harian kita. Ewah, saya dah macam bersyarah pulak kan? HAHAHA.
Yelah setiap orang mesti nak mencuba jadi yang lebih baik daripada sebelumnya. Samalah macam saya, saya pun nak cuba jadi lebih baik dan bagus berbanding saya yang dulu. Bak kata orang "Berubah ke arah kebaikan, ganjaran pahala kita dapat". Hehe so sambil kita berusaha menjadi orang yang lebih baik sambil tu jugak boleh tambahkan pahala. Maklum lah manusia mana pernah lepas daripada membuat dosa kan? :)

Hehe actually, saya dah berazam nak jadi "Pelajar yang Cemerlang " pada tahun depan. Sebab apa? Sebab saya nak PMR tahun depan. Saya tak nak lah kecewakan harapan ibu bapa dan semua orang yang berharap pada saya. Saya nak belajar betul-betul. Target saya untuk PMR tahun depan, bukanlah 8A. Just dalam 5A 3B ataupun kalau boleh lebih tinggi daripada tulah. Hehe mudah-mudahan lah apa saya azamkan ni dapat saya lakukan and mendapat hasil yang baik. Hehe siapa yang baca post saya ni, doakan saya tau. Tak salah pun doakan orang lain sebab kita kan sesama manusia. Hihi okay lah sebelum saya bersyarah semakin panjang lebar, saya undurkan diri dulu ya awak? hehe. Boi, Assalamualaikum.







No comments:

Post a Comment